Friday 18 October 2013

Penyesalan yang berpenghujung

hah. macam tu lah sifat nya manusia. bila dah berlaku baru nak menyesal. bila dah terlambat baru nak menyesal. aku lah salah satunya! tapi semua ini dengan izin ALLAH. aku tahu, tanpa usaha mimpi tidak bermakna dan menjadi kenyataan. dan memang silap aku bila aku kurang usaha dan sambil lewa. tapi inshaALLAH, ada sesuatu di depan sana yang akan hadir untuk aku. jadi nye, bila dah menyesal dan sedar nie, mohon berubah lah wahai sang ratu. toksah dok berangan lebih dah, kena gigih! hang dari dulu kata kena gigih, kena gigih.. dakkkk jugok~ tapi inshaALLAH lepaih ni, kita terai la nohh.. semangat sikittt :))

lagi satu perangai manusia, kita ni suka mengadu domba. mengadu sana, mengadu sini. kadang2 ada aduan tu ikut suka hati dan rasa jak. fakta jadi auta. hah, ini skrg tulis2 di blog, mengadu laiiniii!! hoho.

orang zaman sekarang, suka betul mengadu di laman sosial. haha. asyik besosial aje kejenye. termasuk lah aku kan. kalau aku...

FB : di sana, kadang2 aku merepek jugak. kdang2 jadi ustazah kejap. tapi aku banyak share2 saja. malas mau baca over2. sebab ramai orang over sana. tapi meluah itu ini tu, aku nda suka lah. bikin malu seja eh. cerita macam-macam benda. orang yang tidak tahu pun jadi tahu bah. diam-diam sudahh. kadang2 malas juga tu aku layan FB. tapi macam nda boleh nda layan. haha. kaki likeee :p

Twitter : sini kadang2 aku emo emo juga. kadang2 aku malas layan. kadang2 aku RT jak lebih. kadang2 ja baru bertweet2 sama orang. dan twitter pun kadang2 aku malas juga meluah sana sini. pernah sekali aku teremo. ahh ramai lagi tu yang perasan. sudahlah bulan puasa. memalukan seja. lepas tu aku jerak sudah. ndak mau lah lagi. bikin malu. malu ok. malu.

Instagram : haha di sini ni tunjuk perasaan melalui gambar. kau tengok lah insta ku, baru berapa bulan suda beratus gambar. satu hari seja kadang2 aku upload 4 5 gambar, dalam satu masa. tapi gambar2 yg mesej2 lah. bukan mukak ku. mukak ku bikin apa. kadang2 ja kalau trep lawa baru aku upload.

Tumblr : haa tumblr memang best. kebanyakan gambar aku upload di insta tu dapat dari tumblr lah ni. dulu rajinnya aku online tumblr. tapi sejak on9 di hp jarang suda. tengok gambar n save seja. xda suda main repost. itu lah tumblr ku mcm x begerak suda. siap main save ja x repost pun. tapi sana mmg best bah.

Blogspot : kalau datang gila ku baru aku main ini barang.

No comments: