Wednesday 2 January 2013

M2M New Year Gathering



Rara | Kak Fiq | Kak Ima | Awin | Kak Sabrina | Qila
Ejam | Ajib | Salam | Badran | Nik | Redza

Ini lah buah-buah hati M2M saya. 

M2M tu actually is - Misi to Mabul Island. We went to Mabul Island during this semester's mid break, doing some community stuff, for 4 days before the Eid Adha. 

There are 12 of us, no lecturer or ustaz went together to the island. It is just 12 of us. 

Actually there are so much things to say about the trip, but I can't say a word because that moment was too precious, fantastic and amazing, even I can't turn it into words. Only these 12 hearts can feel how enjoy we are, how happy we are, and how meaningful the ukhuwwah between us.

And these pictures was taken last night, by Ramis, during our M2M NY Gath. It was held at Edu square, tepi kolam yang ada air pancut, ada sungai yang mengalir indah airnya, bulan bersinar dengan awan mengelilingi nya, bunyi-bunyi cengkerik dan katak juga menemani kami di situ. :) 

Seperti keadaan yang sama ketika di Mabul dulu, keriangan, kegembiraan dan kemesraan itu dirasakan sekali lagi bila kami ramai-ramai berkumpul, makan bersama, minum bersama, bermain game bersama, bergelak ketawa bersama dan menyanyi bersama. 

Ada yang membancuh air, ada yang memerap ayam, ada yang membakar arang serta memanggang ayam dan sosej, ada yang membawa cake dan donut, ada yang membawa keropok, ada yang membawa air kotak, ada yang membawa dadih, ada yang membawa kek batik, dan ada juga yang bergegas membeli domino's demi kekenyangan bersama :) 

Detik 12 malam yang tidak di temani fireworks, namun bisa kami mendengar bunyi-bunyi dentumannya. Orang di luar sana mungkin berasak-asak, berpanas-panas dan mungkin menjerit-jerit saat detik 12 tengah malam tu dilaungkan. Kami di sini, dengan udara yang nyaman, tenang, kenyang, senyum manis, dan macam-macam lagi. 

Module di mulakan dengam mengenang kenangan bermulanya perjalanan kami ke Mabul, di Mabul dan seterusnya saat perpisahan - oleh Brother Salam. Kemudian, module ke dua, permainan game, yang berulang-ulang kali cabutan namanya kerana asyik ada saja yang terkena nama sendiri. Dapat nama kawan, then tulis tentang 1st impression, bila sudah kenal dan wishes for them in future. Macam-macam impressions yang ada. Lepas tu saling teka meneka siapa gerangan yang menulis tentang kita :)

# Mungkin ayat saya agak skema di sini, tapi memang benar. Suara hati selalu skema dan puitis. Berbeza kadang-kala dengan bunyi suara lisan kita yang bermacam intonasinya. Dan ini juga mungkin kata-kata yang tidak mampu terluahkan. Ada banyak lagi. Tapi cukup lah sekadar hati yang merasa. Ikutkan, setiap seorang satu ingin ku tulis personality mereka. Mungkin di lain masa yaa.. 

# Dan Alhamdulillah, mereka-mereka ini juga lah golongan-golongan yang baik yang ku kenali.. Terima kasih kawan-kawan. Anda adalah yang terbaik, terima kasih atas segalanya, mohon ampun maaf dunia akhirat di atas segalanya selama perkenalan kita di dunia ini.. Moga bertemu di akhirat sana~ Di syurga Firdaus kelak, InshaaALLAH :)

# # Dan lihat kan banner baru header saya di atas? Itu lah salah satu gambar kenangan kami di Pulau Mabul. Sungguh indah segalanya :) 

2 comments:

Blog Santai said...

Wah bestnya..never been there...wish one day I will be there

Unknown said...

Subhanallah, serious cantik dan indah :)