Thursday 10 January 2013

Asal-usul Kak Gojesh & kata mereka..

bismillaahirrahmaanirraheem :)

assalamualaikum, haii semuaaa :) apa khabar all of you? alhamdulillahi rabbil 'alamin. hari ini kita masih bernafas dengan lancar, di beri peluang kenikmatan hidup untuk memperbaiki kelemahan dan terus beribadah kepada ALLAH :)
Alhamdulillah ya Robbana 'ala kulli hal wa ni'mah :) 


hari nie awal mood kak gojesh mau tulis-tulis. dan juga, hari ini, kak gojesh bukan mau cerita pasal biodata ahkak.. haha.. walaupun topiknya asal-usul, tapi di sini kak gojesh mau cerita, dari maaana datangnya nama gojesh itu :p

okay, actually nama nie lahir dalam hidup kak gojesh masa long sem lepas kot. sebab masa tu aku join kelas kakak ku. dia budak benl. so, join kelas dia, sebab masa tu aku xda kelas, jadi join lah, tengok macamana cara lecturer dia mengajar. lecturer tu sangat comel, sapa budak benl mesti kenal kak meimei. haha. so cute and funny!

so, masa, di belakang kami duduk lah segolongan abang-abang yang ayu dan manis. eeeeeeeveryy ayat dia selalu cakap, 'gojes!'. 'gojes!'. apa-apa benda pun, dia akan sebut 'gojesss!'. dan sungguh tidak ku sangka, aku cepat tejangkit dengan virus tu, huk =.=

then, sem nie, hari tu kami ada pergi program m2m (misi to mabul island).. so, aku pun actually ndak ingat macamana diorang semua boleh testart panggil aku gojes. tapi aku mmg suka sebut perkataan 'gojes!'. cumanya, bila kami buat ta'aruf, and perkenal diri depan adik-adik tu, semua kawan-kawan ku cakap, 'si gojes', 'si kak gojes', 'si awin gojes'. haha. #jadiakuterusperasan

actually, aku nda gojes pun. tapi aku memang bajet gojes! (hahakk). tapi actually bagus perasan nie! abang ichi pernah cakap ngan aku, 'awin ni kuat perasan!'. LUCUH! si badran pun, sama. dia cakap, 'kau nie kuat perasan bah', hahah. aku nda tau la diorang ingat or ndak, tapi aku ingat.. tapii, yang bagus nya bila kita bajet gojes nie, aku sentiasa yakin bila depan semua orang, aku ndak malu mau cakap, aku ready all the time :) tapi kena lah sopan santun. kena berbatas. jangan too over (walaupun aku memang selalu over). #hukk.
like my papa always remind me to, 'BEHAVE'. (nampak sangat aku nakal ;p)

and then, bila duduk dalam group misi club. menular lahh nama gojes tu. and juniors pun panggil aku si kak gojes. haha. aku ingat lagi si afiq tanya si ejam, "siapa bah nama kakak nie? x ingat aku. aku panggil dia kak gojes sejak".. hahaha. lucu betul aku rasa. serius melekat tu nama! andd si mahadi pun, (head commex ku), dia nie besfren si afiq, kiranya, budak-budak baru diorang nie lah yang aku rapat sikit sebab diorang ni kawan kepada adik ipar ku. satu sekolah dulu. si mahadi tu lah kalau komen-komen di fb, dia akan type, 'kak gojesh'.. aku first-first tengok, "apaaa bah jugak nie ada 'h' di belakang nie??" - mau marah kunun. tapi lama-lama macam cute pulak. haha. :p

dannn, baru-baru ni jak nie aku tukar url blog ni. dulu lain. panjang sikit. so, aku tukar kasi pendek. biar pendek tapi meaningful, menusuk kalbu gituu :p

&& actually, aku happy jugak lah plus terharu (#over) bila diorang panggil aku gojes, kak gojes, sebab nya, sampai bila-bila diorang akan ingat aku dengan that special name, yang baik-baik dan malatoppp! bukan yang buruk-buruk.. kalau buruk, sedih lah sayeeee :(

dan di sini, ada kata-kata merekaaaa.....


1 - AGM : Birthday Card 



ini nie kad birthday ku untuk birthday baru-baru ni (november). masa nie AGM, kak fiq yang buat kad nie. and ramai-ramai sign. actually kad nie lambat sampai sama aku memandangkan masa birthday ku and cuti awal muharram, aku sakit. dapat mc seminggu! haha. so, xda surprise-surprise ok. tapi last-last ada juak, masa agm, sekali sama kak hanun and kak gee. kalau tengok pic nie, i mean, when you read all the wishes, you may found 'gojes' word tu here and there. huhu. #perasan


2 - study circle 2


erkk.. haha ini pulak, masa study circle 2. sem nie lah. kelas tu jam 8 baru tu di aikol. ohh sungguh mak exercise pagi-pagi jalan di aikol. syukur aikol dekat sikit, kalau econs, aku drop terus! haha. #tipujaknie. alah, kelas seminggu sekali, boleh jak bah jalan-jalan sekali sekala memantau dan menghayati keindahan uia di aikol and econs. kalau di hs terus pun, bosan jugak bah :p

actually, masa ni ada game. kakak tu suruh kita sedia satu paper. and passing around untuk semua tulis apa first impression diorang bila tengok kita.. dann, ini lah yang aku dapat! masa dapat tu, terus istighfar gua! malu bah. sebab apa yang diorang tengok tu baik-baik jak. kita ni jak tahu siapa kita sebenarnya. anddd, first impression tu ndak semestinya betul. dan komen-komen di atas nie, might be wrong :) tapi macam betul jak semua tu! hahahahahahaha. overrrrr lagi :pp

tapi banyak-banyak komen di atas, aku paling tertarik yang - ada sifat keibuan - you want to know why? sebab nya, aku tekejut lah. itu first time kami jumpa, dan budak tu boleh terus cakap aku ada sifat keibuan. tahniah lah :) and bila kenal budak tu, dia cakap aku nie macam ibu-ibu. bukan ibu bermaksud tua tapi penyayang gitueww! aww. #titewmayuuu. hikk. 

tapi alhamdulillah. sifat tu, memang kuat dan bergelora di hati. #wahh. hang tak tengok macamana aku gigih jaga anak-anak ku hari tu?


3 - m2m new year gathering


ha nie pulak masa m2m new year gathering hari tu. kami ada buat game, which is, kami kena pick one paper from the box, so, nama siapa yang kami dapat, kami kena tulis tentang first impression - bila sudah kenal - dan wishes for future. dan aku dapat dari si kak rara. dia ni satu umur ku jugak, buat again, aku memang getek mau panggil dia kakak, sebab dia panggil aku baby. #hikk.  and tengok tu, terang lagi bersuluh, "To : Awin Gorgeous".. bukan mau perasan lah tapiii.. ehm.. terima kasih lah kakak! haha. (ini memang gedik gilaa)

No comments: