Baru second year dah ade interview?
Hey! I ada diploma what?
Tak salah pun kalau tiba-tiba ada interview kan.
Tapi ini UIA okay, even clubs je pun ada macam-macam interview. Pelik nau! Aku tak penah pegi pongg or experience it~
Yaaahh, tadi aku dapat call. Baru jak. Tengah hari tadi nie. Before azan. Erkk, before dan before lagi kot.
Num 03+ plus plus dan plus, dan aku dah agak mesti UIA lah kann.
"Assalamualaikum"
"Waalaikumussalam"
"Cik Syazwinnie?"
"Ye saye"
"Boleh datang ke CACC tak dalam minggu ni atau minggu depan untuk interview?"
"Ohhh, ehhmmmmm, boleh kot, hari ape eh?"
"Ikut lah bila free, minggu ni or minggu depan"
"Next week lah kot, hari isnin.. kul berape ye?"
"Anytime tapi kalau boleh pagi lah"
"Oh ok thanx Assalamualaikum"
Hmm. Actually, hari tu aku isi borang untuk jadi naqibah untuk kelas halaqohhhh. Faci and Chief Faci yang rekeman aku untuk isi. So, mak isi je lah, dengan sorang lagi kawan mak - Min - tapi budak nie adik lah dari ahkakk.
Sebenarnya, dulu masa masuk kelas halaqah 1, aku memang ada berangan-angan untuk jadi naqibah. Tapi aku tak tahu macamana pelantikan nye. Aku fikir cuma budak master or phd je. Then one day tu, aku ada kenal sorang kakak ni, geng-geng usrah, kat fail dia, ada namelist students untuk kelas halaqah. Kakak tu baru 3rd year. So, aku fikir, oohhh UG pun boleh je jadik naqibah..
Then, alhamdulillah, rezeki aku kot dipilih oleh Sis Aini and Sis Namuli.
Jadi naqibah ni, bagi aku mungkin kita lihat senang je, tapi itu pun satu tanggungjawab tau. Kita kena simpan satu masa jumaat or sabtu, ikut jadual, jadi seorang naqibah, gi kelas - dan kena datang awal. Haha, aku dah la suka datang lambat gi kelas. Kalau jadi naqibah kena discipline more lah - itu pun kalau dapat jadi. Interview pun aku tak lepas lagi. Hoho.
And then, jadi naqibah nie, ada silibus yang diorang bagi. Akan ada notes sikit - jadi naqibah kena pandai mengejar and explain lah kan. Lepas tu, ada ayat-ayat Al-Quran yang kena hafal, hadith, doa, dan ma'thurat. So, tugasnye, kita kena make sure kita datang, datang awal!, mengajar ikut silibus or boleh gak borak-borak tapi ikut silibus tu lah kot, i mean, sharing moments ke.. Pastu, ada presentations - aku kena creative nak suh depa buat apa. Then make sure budak-budak nie hafal lah ayat-ayat hafalan tu..
Tapi aku belommmmm lagi interview.
Nak dijadikan cerita, actually interview nie dah lepas tau. Haha.
Hari tu dia mesej, suh mai ccac masa 27hb Dec, pukul 9 katenyeee.
Malam tu pulak, 26hb tu, kami ada solat hajat untuk Misi Club, dekat Female Sports Complex. Program tu habis awal je kot dalam pukul 10 or pkul 1030, ntah ler, lebih kurang macam tu lah. Bila dah kemas-kemas, orang pun dan beransur pulang, aku ajak si Mahadi meeting jap untuk Commex (Communique Exco) tentang apa plan for next tenure..
Lepas tu. yang mainboard lain nie pun ada meeting lah jugak kan. Meeting punya meeting punya meeting, ada lah mau pukul 2 jugak habis, or 0130 begitu kali ya? Ntah laa.. Masa diorang meeting tu, sempat lagi aku sama si qila practice berinterview konon, hahaa
Then, aku, qila, pija, rara pun balik ke Hafsah.. Tengok2 gate tutup! Dangggg betul! So, kami pun pusinggggg lah pergi pagar Asma' menghadap Aminah tu, haha. Aku tidur bilik Pija malam tu memandangkan aku lupa kunci ku tarok mana..
Sampai bilik, apa lagi, macam biasa, macam gaya beliau-beliau, kami pun cerita-cerita pasal masa depan, pasal Misi and macam-macam lah. Tapi kopi sja nda da bah. Hehe >.+
Cerita punya cerita, mak aiii, pukul 4 pagi sudah. Nahh. Tidur kita yunggg, aku interview jam 9 jo!
Tidur-tidur, bangun-bangun, tengok-tengok, jam 8. Mau pergi, ahhhh mau tidur! Aku msg Min. Min pun taknak pergi dan takut. So, aku sambung tidur, hoho
Lepas tu, fikir punya fikir, rasa rugi, tapi nda pa lah. Memandangkan next sem pun aku busy dengan Commex ku, Misi ku, so, aku nda perlu kot jadi naqibah nie. Mesti aku busy teruk.. Or just busy -- katenyee!
Tapi last-last, kena call jugak aku~
Rasa-rasa nya... aku lulus ka, fail? Hihi
♥ ♥ ♥ Cantik itu bukan yang auratnya kelihatan, tapi yang auranya kelihatan. =)
Thursday, 3 January 2013
A new day.
* Allah, I
wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope
O Allah,
I wanna thank you
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah *
All praises to Allah, All praises to Allah *
Wednesday, 2 January 2013
M2M New Year Gathering
Rara | Kak Fiq | Kak Ima | Awin | Kak Sabrina | Qila
Ejam | Ajib | Salam | Badran | Nik | Redza
Ini lah buah-buah hati M2M saya.
M2M tu actually is - Misi to Mabul Island. We went to Mabul Island during this semester's mid break, doing some community stuff, for 4 days before the Eid Adha.
There are 12 of us, no lecturer or ustaz went together to the island. It is just 12 of us.
Actually there are so much things to say about the trip, but I can't say a word because that moment was too precious, fantastic and amazing, even I can't turn it into words. Only these 12 hearts can feel how enjoy we are, how happy we are, and how meaningful the ukhuwwah between us.
And these pictures was taken last night, by Ramis, during our M2M NY Gath. It was held at Edu square, tepi kolam yang ada air pancut, ada sungai yang mengalir indah airnya, bulan bersinar dengan awan mengelilingi nya, bunyi-bunyi cengkerik dan katak juga menemani kami di situ. :)
Seperti keadaan yang sama ketika di Mabul dulu, keriangan, kegembiraan dan kemesraan itu dirasakan sekali lagi bila kami ramai-ramai berkumpul, makan bersama, minum bersama, bermain game bersama, bergelak ketawa bersama dan menyanyi bersama.
Ada yang membancuh air, ada yang memerap ayam, ada yang membakar arang serta memanggang ayam dan sosej, ada yang membawa cake dan donut, ada yang membawa keropok, ada yang membawa air kotak, ada yang membawa dadih, ada yang membawa kek batik, dan ada juga yang bergegas membeli domino's demi kekenyangan bersama :)
Detik 12 malam yang tidak di temani fireworks, namun bisa kami mendengar bunyi-bunyi dentumannya. Orang di luar sana mungkin berasak-asak, berpanas-panas dan mungkin menjerit-jerit saat detik 12 tengah malam tu dilaungkan. Kami di sini, dengan udara yang nyaman, tenang, kenyang, senyum manis, dan macam-macam lagi.
Module di mulakan dengam mengenang kenangan bermulanya perjalanan kami ke Mabul, di Mabul dan seterusnya saat perpisahan - oleh Brother Salam. Kemudian, module ke dua, permainan game, yang berulang-ulang kali cabutan namanya kerana asyik ada saja yang terkena nama sendiri. Dapat nama kawan, then tulis tentang 1st impression, bila sudah kenal dan wishes for them in future. Macam-macam impressions yang ada. Lepas tu saling teka meneka siapa gerangan yang menulis tentang kita :)
# Mungkin ayat saya agak skema di sini, tapi memang benar. Suara hati selalu skema dan puitis. Berbeza kadang-kala dengan bunyi suara lisan kita yang bermacam intonasinya. Dan ini juga mungkin kata-kata yang tidak mampu terluahkan. Ada banyak lagi. Tapi cukup lah sekadar hati yang merasa. Ikutkan, setiap seorang satu ingin ku tulis personality mereka. Mungkin di lain masa yaa..
# Dan Alhamdulillah, mereka-mereka ini juga lah golongan-golongan yang baik yang ku kenali.. Terima kasih kawan-kawan. Anda adalah yang terbaik, terima kasih atas segalanya, mohon ampun maaf dunia akhirat di atas segalanya selama perkenalan kita di dunia ini.. Moga bertemu di akhirat sana~ Di syurga Firdaus kelak, InshaaALLAH :)
# # Dan lihat kan banner baru header saya di atas? Itu lah salah satu gambar kenangan kami di Pulau Mabul. Sungguh indah segalanya :)
# # Dan lihat kan banner baru header saya di atas? Itu lah salah satu gambar kenangan kami di Pulau Mabul. Sungguh indah segalanya :)
1 / 1 / 2013 3:43 AM
perasaan hati
naluri hati
rasa suka dan cinta
tidak boleh dilihat
hanya boleh dirasa
malu mengakui
dan kadang-kadang ragu
namun hakikat nya benar, ia berputik
tanpa sedar
menyangka cuma khayal
bunga-bunga cinta kian mekar
sukar di kawal, namun tak terluahkan
terus menerus suka tanpa sebab
merindu saban waktu
mendoakan saat hati luluh
mengalir air mata merintih
mohon dia mengerti
namun cuma tersimpan di hati
sepi
sepi
sepi
dia... pergi..................
Subscribe to:
Posts (Atom)
